روزنامه هفت صبح: می‌دانیم، حال جیبتان را خوب می‌دانیم. برای همین دنبال گزارش‌هایی هستیم که گزینه‌های متفاوت و جالبی را با مبلغ ۷۰ میلیون تومان نصیب‌تان کند. قبلاً با این پول می‌شد چری آریزو ۵ یا ام‌وی‌ام X۲۲ خرید ولی حالا در این شرایط دامنه انتخاب تا حد زیادی محدود شده است.

این محدودیت البته تنها به سال ساخت خودرو‌ها منوط می‌شود و کارکرد بیشترشان. وگرنه که در همین دامنه قیمتی ۷۰ تا ۷۵ میلیون تومان آنقدر انتخاب زیاد است که باورتان نمی‌شود. با این مبلغ از انواع سدان‌ها و وانت‌های تویوتا و هیوندا در دو دهه قبل تا خودرو‌های صفر کیلومتر ایرانی و محصولات کم‌کارکرد چینی را می‌توان خرید. ما از بین آن همه، این هشت‌تا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نیسان پاترول دو در مدل ۱۳۷۷

هشت گزینه برای هفتاد تومان

نیسان پاترول دو در مدل ۱۳۷۷ یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌های خریداران علاقه‌مند به شاسی‌بلند در پایین‌ترین رده‌های قیمتی که جان‌سخت، مستحکم و خوش‌سیماست و تعمیر و نگهداری‌اش چندان سخت نیست. پاترول دو در که در زمینه آفرود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، تنها ایرادش مصرف بنزین در رنجی بیش از حد معمول است که البته با کنترل مداوم موتور، این موضوع قابل مدیریت است. خوشبختانه پاترول آن‌قدر ظرفیت فنی خوبی دارد که با مقداری پرداخت اضافه می‌توانید این جعبه ژاپنی جذاب را به خودرویی دلخواه برای هر شکل از عبور و مرور جاده‌ای تبدیل کنید.

هشت گزینه برای هفتاد تومان


سمند LX مدل ۱۳۹۶

قیمت: ۶۹ میلیون تومان

هشت گزینه برای هفتاد تومان

اقتصادی‌ترین خودرو این روز‌های ایران‌خودرو که مثل ۴۰۵ در ارزان‌ترین بخش بازار به رقابت می‌پردازد و مدت‌هاست از دوران اوج خود فاصله گرفته است. بزرگ‌ترین عیب سمند مشکلات کیفی سیستم تعلیق جلو است که در برخی نمونه‌ها هزینه زیادی روی دست خریدارانش می‌گذارد. ولی موتور قدرتمند و پرکشش، کابین جادار و نسبتاً راحت، مصرف سوخت مناسب و تعادل بالا حین سواری از سمند یک سدان سایز قابل اعتماد ساخته است که هنوز مورد وثوق خانواده‌های ایرانی است. این نسخه ۶۰ هزار کیلومتر کار کرده است.

هشت گزینه برای هفتاد تومان


تویوتا کریسیدا مدل ۱۹۹۳

قیمت: ۷۱ میلیون تومان

هشت گزینه برای هفتاد تومان

سری GL کریسیدا که دقیقاً ۲۵ سال پیش وارد بازار ایران شده و هنوز هم با صلابت در شهر و جاده خریدارانش را جابه‌جا می‌کند. خودرویی که با داشتن موتوری کم‌استهلاک و اتاقی آرام و بی‌صدا چیزی در حد سدان‌های وطنی ۵۰ تا ۷۰ میلیونی را به شما ارائه می‌کند و با وجود سیستم دیفرانسیل عقب، لذت رانندگی بالایی دارد. ربع قرن از عمر این کریسیدای خوش‌رنگ گذشته، اما چیزی از جلای رنگ بدنه یا رینگ‌های استیل خودرو کم نشده است. احتمالاً همین توضیح کوتاه درباره این سدان متوسط ژاپنی به‌خوبی چرایی توجه ما به این محصول را بازگو می‌کند.

هشت گزینه برای هفتاد تومان


ام‌وی‌ام ۵۳۰ مدل ۱۳۹۳

قیمت: ۷۱ میلیون تومان

هشت گزینه برای هفتاد تومان

نسخه اولیه سدان کوچک چری در ایران که به‌رغم ایرادات کیفی گسترده در بخش رنگ و تزئینات بیرونی، واقعاً خودرو جادار، پرکشش و جالبی است.

این خودرو که مخصوص خانواده‌های پرجمعیت است، نسبت به سمند استهلاک کمتر ولی هزینه نگهداری بیشتری دارد. فرم خودرو از مدل ۲۰۰۵ میتسوبیشی گالانت به عاریت گرفته شده که خب با دستکاری چری تناسب خود را مخصوصاً در بخش عقب از دست داده ولی ابداً به این چیز‌ها فکر نکنید. قیمت این خودرو با عمری کمتر از پنج سال واقعاً مناسب است.

هشت گزینه برای هفتاد تومان


سایپا کوییک مدل ۱۳۹۸

قیمت: ۷۰ میلیون تومان

هشت گزینه برای هفتاد تومان

هاچ‌بک کراس ارزان‌قیمت سایپا که به سیاق بسیاری از خودرو‌های هم‌رده خود در ایران و جهان، به تزئینات ظاهری بیشتری در مقایسه با یک خودرو معمولی مثل تیبا ۲ مجهز شده و امکاناتش در کابین قابل توجه است. این خودرو که دقیقاً چهار متر طول دارد، برای مصارف شهری گزینه ارزان‌تر و بی‌دردسرتری نسبت به برلیانس کراس و لیفان ایکس ۵۰ است و از نظر ظاهری هم به نسبت تیبا ۲ از فرم بصری بهتری برخوردار است. نسخه امسال کوییک با کارکرد ۲۰۰۰ کیلومتر اگر مجهز به دنده دستی باشد، بهایی نزدیک به ۷۰ میلیون تومان خواهد داشت.

هشت گزینه برای هفتاد تومان


سیتروئن زانتیا مدل ۱۳۸۵

قیمت: ۶۸ میلیون تومان

هشت گزینه برای هفتاد تومان

هنوز هم طرفدار دارد و در برخی بخش‌ها پیشرو است؛ گرچه خب ضعف ایمنی و مشکلات استهلاکش را باید تحمل کنید. البته اگر کمی شانس بیاورید و راننده ماهر و متعادلی هم باشید، زانتیا ۲۰۰۰ یک خودرو بسیار جذاب و پرکشش است که سواری فراتر از انتظاری را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

واکنش خودرو به ناملایمات جاده! آنقدر خوب است که همه را به تحسین واداشته گرچه برای برخی فرم خاص بخش عقب خودرو قابل هضم نیست. کلاً زانتیا موافق و مخالف زیاد دارد و طیف میانی هم این وسط وجود ندارد.

هشت گزینه برای هفتاد تومان


برلیانس ۲۳۰H مدل ۱۳۹۶

قیمت: ۷۰ میلیون تومان

هشت گزینه برای هفتاد تومان

یک سدان مدرن چینی که ظاهری متفاوت، خشن و اسپورت دارد و بسیاری از علاقه‌مندان را دقیقاً به همین دلیل مجاب به خرید کرده است. اچ ۲۳۰ که در فضای کابین دقیقاً از فرم دی اس ۳ نسل قبل الگوبرداری کرده، در انواع ساده و فول به بازار عرضه شده که مدل ۹۶ آن با حدود ۲۸ هزار کیلومتر کارکرد، قیمتی در محدوده ۷۰ میلیون تومان دارد.

مصرف سوخت به نسبت خوب، کابینی که جادار و پرنور است و البته یک سواری آرام و متعادل از مهم‌ترین نکاتی است که خریداران برلیانس H۲۳۰ از تجربه خود بازگو می‌کنند.

هشت گزینه برای هفتاد تومان


پروتون GEN۲ مدل ۲۰۰۸

قیمت: ۷۲ میلیون تومان

هشت گزینه برای هفتاد تومان

دوست‌داشتنی تنها کلمه‌ای است که در توضیح این سدان لیفت‌بک مالزیایی می‌توان به‌کار برد. خودرویی با اصالت خرم‌آبادی که وقتی در نمایشگاه مشهد رونمایی شد، همه را محو خود ساخت. فرم کابین بسیار اسپورت و مینی‌مال که هنوز هم تازگی دارد.

در کنار عملکرد قابل تحسین موتور و گیربکس از این خودرو یک گزینه قابل تأمل ساخته که استهلاکش اندک است. لوتوس هم که زیرمجموعه پروتون بوده، حد نهایت مهندسی خود را به کار برده تا تعادل خودرو در سطحی عالی و موتور هم پرکشش باشد.

هشت گزینه برای هفتاد تومان

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *